Preskočiť na obsah
Ako mám postupovať, v prípade nevyplatenia mzdy?

Odpoveď: Zamestnávateľ (bývalý zamestnávateľ) má povinnosť zamestnancovi vyplatiť dohodnutú mzdu vo výplatnom termíne (§ 130 ods. 2 Zákonníka práce), najneskôr však v lehote splatnosti, ktorá je v súlade so Zákonníkom práce splatná pozadu za mesačné obdobie, a to najneskôr do konca nasledujúceho mesiaca, ak sa v kolektívnej alebo v pracovnej zmluve nedohodlo inak (§ 129 ods. 1 Zákonníka práce). Avšak ak sa jedná o nevyplatenie mzdy za skoršie mesiace odporúčame zamestnancovi zamestnávateľa písomne vyzvať na úhradu dlžnej mzdy. Túto výzvu zašle doporučene s doručenkou do vlastných rúk. V prípade, že sa zamestnancovi výzva vráti ako nedoručená, týmto dňom nastáva fikcia doručenia, tzn. táto výzva sa považuje za doručenú. V prípade nevyplatenia mzdy sa môže zamestnanec (bývalý zamestnanec) obrátiť na miestne príslušný inšpektorát práce. Taktiež môže podať trestné oznámenie na políciu pre podozrenie zo spáchania trestného činu nevyplatenia mzdy.